Gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére. Milyen leleteket hozzon magával, ha eljön hozzánk kézsérülés utáni gyógytornára?


Mielőtt azonban megosztanám Veled a gyakorlatokat, szeretném ismét kihangsúlyozni, hogy a helyes testtartás rendkívül fontos!

Mi az arthrózis?

És csupán ennek elsajátításával is sokat tehetünk azért, hogy megakadályozzuk a fájdalom kialakulását, vagy megléte esetén enyhítsük azt. Lusta emberek módszere Őszinte leszek Veled, és bevallom Neked, hogy elég lusta tudok ám lenni. Ezért mindig azon gondolkodom, hol tudnék rövidíteni egy-egy folyamaton. Így jöttem rá arra, hogy tulajdonképpen ébredést követően, még az ágyban fekve el tudok végezni több olyan gyakorlatot is, ami enyhíteni tudja a derék és csípőízületi fájdalmaimat.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Persze, ha a párod még az ágyban van, akkor kénytelen leszel felkelni és egy jóga matracon végezni a gyakorlatokat. Így nem zavarod meg álmában a párodat, és Te is helyesen tud elvégezni a mozdulatsorokat.

Figyeljen oda testsúlyára!

A gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére miatt azt javasolnám Neked, hogy fél órával korábban ébredj, mint szoktál. Azonban, ha nem tudsz időt szakítani erre a kis tornára reggel, akkor nyugodtan végezd el bármikor máskor a nap folyamán.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Csavard jobbra, csavard balra Nem olyan vészes ez, mint amilyennek elsőre hallatszik. És nem is úgy kell elképzelni, mintha ruhát csavarnál ki kézzel.

Mi a baj azzal, ha nem tornáztatom? Nem áll helyre magától?

Hogy elvégezd a gyakorlatot, háton kell feküdnöd. A két karodat is nyújtsd ki, hogy derékszöget alkosson a törzseddel. Majd nagyon lassan döntsd mindkét térdedet jobbra. Ügyelj arra, hogy deréktől felfele a tested ne mozduljon el.

Addig döntsd a térdeidet, ameddig azt fájdalom nélkül tudod végezni. Majd nagyon lassan húzd vissza a térdeidet kiindulópontba.

  • Arthrózis (porckopás) tünetei és kezelése - HáziPatika
  • A karok és a lábak ízületei gyakran fájnak
  • Térdfájdalom oldalán

És kezd el dönteni őket a másik irányba, azaz most balra. Ezt ismételd meg nyolcszor mindegyik irányba.

A könyök nyújtását ne eröltesse passzívan, vagy nagy fájdalom ellenére! A hajlítást mindig a test felé, ne pedig felfelé fordított tenyérrel gyakorolja! Váll A vállat nagyon fontos a fájdalmas idöszakban oldalra kitámasztva pihentetni, mert ezzel megelözhetjük az ízületi tok zsugorodása által okozott mozgáskorlátozottságot. A tornagyakorlatokat általában széken ülve végezze.

Azért szeretem ezt a gyakorlatot, mert tulajdonképpen még a munkahelyeden is el tudod végezni egy kis változtatással. A lábaidat csípőszéles távolságban tedd le a talajra, úgy hogy a talpad teljes felülete érje azt.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Nyújtsd ki oldalt a két karodat, majd nagyon lassan csavard el a törzsedet előbb jobb, majd baloldalra. Természetesen csak addig csavard a törzsedet, amíg az nem jár fájdalommal.

1. Csavard jobbra, csavard balra

Azonban az általam javasolt mozdulatsor jóval egyszerűbb annál! Egész egyszerűen maradj fekve a hátadon, és húzd fel a térdeidet, mint ahogy azt az előbbi gyakorlatnál is tetted. A két karod pedig a tested mellett legyen egyenesen, tenyérrel lefelé.

  • Az arthrosis rehabilitációja
  • A vállízület-készítmények artrózisának kezelése
  • Az ízületek rheumatoid arthritis kezelése

Feszítsd meg a farizmaidat, és húzd be kicsit a hasadat. Bármilyen furán is hangzik, azért elmondanám, hogy a gyakorlat alatt is nyugodtan kell lélegezned.

Az orvosi rehabilitáció lehetőségei

Épp úgy, mint máskor. Ismételd meg a gyakorlatot legalább nyolcszor.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Gyermekpóz Egy másik kedvenc gyakorlatom az úgy nevezett gyermekpóz nyújtás. Ahogy ízületek fáj, ahol kezelni neve gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére sugallja ez egy olyan egyszerű gyakorlat, amit alapvetően mindenki képes játszi könnyedséggel elvégezni. Fordulj át kérlek a hasadra, és ülj fel sarokülésbe.

Ügyelj arra, hogy a térdek legyenek széttárva, amíg a lábujjak összeérnek.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Aztán tedd le a térdek elé a tenyeredet, és kezdj el szép lassan előre lépkedni a tenyereiddel. Amikor már nem tudsz tovább nyújtózkodni, akkor tartsd meg ezt a pozíciót legalább 5 másodpercig, vagy amíg jól esik.

Utána szép lassan told fel a mellkasodat, ugyanolyan lassú tenyér léptekben, mint ahogy leengedted magad.

gyakorlatok az ujj artrózisának kezelésére

Azonban, ha hatékonyabb és hosszan tartó megoldásra vágysz, akkor azt javaslom, hogy mindenképpen fogyassz olyan étrend kiegészítőt, ami megfelelően tudja támogatni az ízületeidet és a porcok regenerálódását. Ilyen étrend kiegészítő például az Artroflex Plus. Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Az ájurvéda tanácsai — Stressztípusok Az artrózis arthrosis az ízületi felszínt borító porcréteg kopása. A folyamat alattomosan, lassan zajlik, és részben természetes elhasználódásnak tekinthető, de gyakran a rossz testtartás tehető felelőssé érte. Artrózis bármelyik ízületben kialakulhat, de leginkább a legnagyobb hétköznapi terhelésnek kitett ízületekben fordul elő: a térd, a csípő, a kéz, a lábfej, a váll ízületeiben és a csigolyák közötti kisízületekben.

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból? Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?