Ízületek fáj, hogyan kell edzeni. Sportolás és az ízületek védelme - Praktikus tanácsok


Amerikai kutatások szerint azonban az osteoathritis kockázatát erősen csökkenthetjük rendszeres sporttal.

Követés A tudomány mai állása szerint az ízületi bántalmak a gyógyíthatatlan betegségek közé tartoznak. Részben megelőzhető és a fájdalom enyhíthető, de jelenleg csak a panaszmentesség elérhető.

Páll Zoltán, hogyan hogyan kell edzeni edzeni Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos arról beszélt, hogy nem mindegy, milyen jellegű mozgást végzünk. A kopás miatt fáj Míg a ízületek fáj leginkább a sportolás közben szerzett sérülés vagy a nyálkatömlő gyulladása eredményezi a térdfájdalmataddig az idősebbeknél a leggyakoribb ok az ízületek kopása, elhasználódása, azaz a korai osteoarthritis.

Az osteoarthritis az ízületi porcok állapotromlásának végső és fájdalmas eredménye.

kenőcs térdízületi fájdalmak esetén

Bár mindenki szembesülhet a porckopással, mégis azoknál hogyan kell edzeni ki korábban, akik régebben atletizáltak, vagy fiatalabb korukban térdsérülést szenvedtek. Amennyiben fájdalmat és merevséget tapasztalunk reggel vagy fizikai megterhelést követően, gyanakodhatunk erre a problémára.

  • A porckopás nem válogat, de a mozgás segít! | Well&fit
  • 10 gyakorlat, amelyek megakadályozzák a térd kattogását és fájdalmát - GymBeam Blog
  • Sportolás és az ízületek védelme - Praktikus tanácsok Szerző: orvostkeresek.
  • Fáj a kar a könyökízület törése után
  • Nem pihentetni, edzeni kell a fájós ízületeket!

A könnyű mozgás preventív hatású Az osteoarthritis szempontjából veszélyeztetett ízületek fáj az edzésükben véghezvitt egyszerű változtatásukkal megelőzhetik a panaszok megjelenését — ez áll a Radiological Society of North America jelentésében. A kutatások szerint a magas intenzitású mozgás, például a futás, megnöveli a térdfájdalom és porckopás kockázatát — ha legalább heti háromszor egy órát végezzük.

Az ízületek védelme - hogyan, mit, és miért?

Másrészről viszont a térdet kímélő, könnyebb mozgás megelőzheti a problémát. Egy felmérésbenév közti személyt vizsgáltak meg és soroltak három csoportba, aszerint, milyen intenzitású mozgást végeznek.

a csípőízület ízületi zsákjának gyulladása

Egy kérdőív segítségével körvonalazódtak a csoportok: akik egyáltalán nem mozognak, akik közepes intenzitású kardiomozgást és erősítést végeznek, és akik intenzíven edzenek. Az ezek után elvégzett MRI vizsgálatok azt igazolták, hogy térd porcai a könnyű mozgást végzők körében a legegészségesebbek, megelőzve a nem sportolókat és az erősen edzőket is.

gerincvelői csontritkulások kezelése

Azoknál a nőknél, akik a közepesnél erősebb intenzitással sportoltak, magasabb víztartalmat és erősebben károsodott kollagén-struktúrát mutatott ki a vizsgálat a térdben. Éppen ezért ez a tényező valószínűsíthetően megnöveli az osteoatrhritis kockázatát.

Kopott porccal nem mindegy, mit sportolsz

Ugyanígy kockázatnövelőnek találtak minden olyan nem csak sporthoz kötődő mozgásformát, amelyek erősebben igénybe veszik a térdet. Ilyenek például a legalább 10 emeletnyi lépcsőzés, a nehéz súlyok emelgetése, a guggolás és a minimum 30 perces napi térdelés.

Mit tehetünk a porcainak egészségéért? Ilyen szempontból sokkal kedvezőbb választás lehet az úszás, a gyaloglás vagy az elliptikus tréneren való edzés, mint a térdet erősebben igénybe vevő tenisz vagy futás.

A fájós ízületeket nem pihentetni kell, hanem edzeni, olvasd el cikkünket és tudd meg miért

Viszont mozogni mindenképpen szükséges, hiszen a mozgásszegénység tovább növeli az esélyt a térdproblémák kialakulására — hangsúlyozza dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

Gyakran használt eljárás porckopás esetén a helyi gyulladáscsökkentő injekció, különösen, ha jelentős fájdalmakat él meg a páciens. A kortikoszteroid ugyanis az ízületi résbe fecskendezve gyorsan eljut a gyulladás helyére, így gyorsabban és hatékonyabban fejti ki a fájdalomcsillapító hatást, mint a szájon át szedhető gyógyszerek, és kevesebb is a mellékhatása azoknál.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz

Az injekciós terápia hatása akár hat hónapig is tarthat, és jelentős eredményeket hozhat, például lehetővé teheti a fájdalommentes mozgást és ízületek fáj kezelés következő fázisát. Betegség csípőfájdalom tünetei ízületek fáj használata nem feltétlenül javasolt, arról mindenképpen a kezelőorvossal kell konzultálni. Nagyszerű alternatíva lehet a hialuronsavas injekció, amit kifejezetten a térdízületbe fecskendezzük, hogy csökkentse a fájdalmat, valamint visszaállítsa az ízület kenését és lökéscsillapítását.

Természetesen ennél az eljárásnál is előfordulhatnak mellékhatások, mint például duzzanat, merevség, folyadékgyülem a térd körül.

Mindemellett a legtöbb páciens csupán a hialuronsav előnyeit tapasztalja, hiszen az injekciós kúra hatása fokozatosan adódik össze, így akár nyolc hónapig rendkívüli mértékben megjavíthatja az ízület terhelhetőségét.